tirsdag 8. oktober 2013

Spørsmål & svar!

Hvor langt går du per dag når du går i fjellet?
Helst mellom 15 og 28 kilometer. Kommer litt an på terrenget.

Hva savner du mest når du er i fjellet alene?
Kan ikke komme på noe..

Foretrekker du å sove i telt eller på hytte?
I telt. Uten tvil.

Er det ikke kjedelig å gå alene?
Nei, da hadde jeg gått sammen med noen!

Hvilken type fjelltur liker du best?
En med lange dagsmarsjer og klare mål. Gjerne oppom en topp eller to.

Er du ikke redd for å skade deg eller gå deg bort?
Jeg er forsiktig, så jeg er ikke redd for å skade meg egentlig. De fleste rutene jeg går alene er godt merket, dessuten har jeg alltid med meg GPS.

Hva er din drømmetur?
Akkurat nå drømmer jeg om å gå på ski fra Hjerkinn til Lillehammer! Selvfølgelig i strålende sol og -7 grader hele veien.

Hva er den beste turen du har vært på til nå?
Uten tvil Trekanten i Trollheimen. Det var helt magisk.

Hvor var du på tur sist?
Topptur til Blåhøa, fra Gjevilvasshytta. I strålende sol!

Hvor går neste tur?
Muligens topptur til Svarthetta, fra Jøldalshytta. Eventuelt høsttur i Forollhogna.

Hva er det typisk å glemme når man pakker sekken?
Har pakkliste, så det er sjelden jeg glemmer noe. Å laste inn det riktige kartet på GPS-en kan jo være smart å huske.

Nevn tre småting du absolutt ikke klarer deg uten på fjelltur!
Tanntråd, ørepropper og gnagsårplaster.

Nevn tre litt større ting du helst vil ha med deg!
Bortsett fra telt, soverpose og sekken min kan jeg jo nevne en hund, kamera og en stor ullgenser.

Ditt beste tips til de som skal på langtur i fjellet?
Pakk lett, planlegg nøye og ikke overvurder deg selv.

GOD TUR!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere