mandag 25. februar 2013

I morgen får vi et nytt flokkmedlem!

I morgen kommer den nye hunden! Den holder visst på å få løpetid, så det kan hende det blir litt masete her hjemme en stund. Stakkars Fargo. Han kommer til å bli forelsket! Vi skal kastrere han, men det blir stadig vekk utsatt. Både Vilma og Nellie er steriliserte, så det har liksom ikke vært en hastesak. På den måten i hvert fall. Vi vil jo kastrere for å unngå at han får kreft også. De får ofte testikkelkreft når de begynner å dra på åra, og det vil vi selvfølgelig ikke. Hvis man dessuten ikke driver med profesjonelt oppdrett syns jeg man skal sterilisere og kastrere uansett. Det er nok valper som blir satt til verden, og det er generelt altfor mange hjemløse dyr. Jeg kunne ønske jeg kunne hjelpe flere, men det som er viktigst er at alle hjelper til der de kan, og at man støtter organisasjoner økonomisk hvis man har mulighet til det. Husker ikke om jeg har nevnt det, men vi adopterte Nellie gjennom FAPF. Det er en organisasjon som driver med dyrevern i Ungarn. De jobber med å skaffe gatehunder nye og varige hjem, og alle blir kastrerte og steriliserte. All ære til dem. Du kan jo donere en slant til dem med det samme, hvis du har råd?


Nellie i farta! Tenk at hun har vært hjemløs i Ungarn!


 Slitne bikkjer etter skitur. Mye bedre å være sliten etter skitur, enn å være sliten etter en dag på gata, sier Nellie.


Jeg har skiabstinenser..
Vil på tur !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere