onsdag 27. februar 2013

Saga!

I går fikk vi den nye hunden! Hun er kjempefin og en veldig trivelig hund. Full av energi som huskies flest og veldig leken, men hvilken valp er vel ikke det? Vi lot Fargo, Nellie og Vilma hilse på henne etter tur, og det gikk bra. Når jeg sier at det gikk bra, så betyr ikke det at det ikke var noe knurring eller tøys, men at alt gikk som forventet. Fargo er eksemplarisk, Nellie er litt halvtøysete og Vilma er den som er surest, men det kommer seg fort.

På morgenrunden vår i dag fikk vi en gledelig overraskelse! Saga trekker som et lokomotiv! Og hun er veldig sterk! Jeg fikk høre at hun var trekklysten altså, men kjære vene! Gjett om vi gleder oss til å ha henne med på snørekjøring neste vinter! Ah, føles ut som en evighet til..

I dag har Nellie og Saga vært hos dyrlegen på en vanlig helsesjekk. Nellie ble stolt da de sa at hun var søt, hadde god pels og at hun var veltrent. Saga fikk også mange komplimenter og ble like stolt. De fant ut at hun ikke hadde kommet i gang med løpetiden sin enda, så da slapp Fargo unna forelskelsen, for i dag ble Saga sterilisert. Veldig godt å få det unnagjort. Nå blir det 10 til 14 dager med korte miniturer mens vi venter på at såret skal gro. Jeg husker at Vilma var veldig flink, og jeg håper det går like knirkefritt med Saga. De har jo like mye energi, så det blir nok ikke verre for Saga enn det var for Vilma uansett. Gleder meg til å gå kjempelangt med henne med en gang såret har grodd nok. Tenk så deilig det blir for henne å bruke masse energi etter at hun har vært i ro så lenge.

Vi har selvfølgelig blitt veldig glade i Saga allerede og gleder oss til hun blir gammel nok til å trekke, bære kløv og gjøre andre tøffe ting som tøffe hunder kan være med på. Akkurat nå ligger hun på en saueskinnsfell ved siden av meg, og hører på at jeg spiser grønnsakssuppe. Hun koser seg, og det virker ikke som hun har vondt. Vrir seg over på ryggen innimellom og vil ha kos på magen.



Vi gleder oss til mange år med Saga!


Ha en fin kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere