mandag 3. desember 2012

Russerkulde!

Nå er det jaggu meg kaldt ute! Vant til ganske bitende kulde fra Lillehammer, men siden luftfuktigheten er høyere i Trondheim, så er den følte temperaturen mye lavere. Husker at vi dro fra -15 i Trondheim for et par år siden, til -22 i Lillehammer, likevel føltes det ut som vi dro til mildere klima. Men selv om det er kaldt her, har vi ikke fått noe snø. Det er greit nok, men vi håper jo vi får mulighet til å dra på noen skiturer med hundene snart..

Vi koser oss i huset vårt. Pusser opp og innreder. I går pusset jeg skapene på kjøkkenet mens Kjetil sparklet langs alle lister. Kjetil har også begynt å pusse på dørene i huset. Kom fram til at de ikke er så aller verst, så da sparer vi en del penger på å freshe dem opp i stedet for å kjøpe nye. Isoleringen har vi ikke gjort noe med enda, og det kjente vi på morgenkvisten i dag! Da er det deilig å ha peis. Og jeg ble ikke sur når det allerede brant livlig i den da jeg sto opp i dag!

Etter jobb i dag blir det en tur på Ikea. Var der på lørdag også. Litt av et sted å tilbringe lørdagskvelden! Særlig siden vi bare kjøpte en hylle som vi fant ut at vi ikke skulle ha likevel.. Da må vi tilbake og bytte. Ok, så kjøpte vi litt mer enn den ene hylla da, men vi passer på å ikke kjøpe for mye der, for vi vil ha vårt eget særpreg i huset. Ikke Ikea sitt.

Ellers kan jeg si at jeg er veldig fornøyd med beliggenheten på huset vårt! Det tar ti sekunder å pile til bussen, og bussen er mye mer presis enn bybussen var der vi bodde sist. Det tar ikke lenger tid med buss nå enn før, og jeg betaler ikke mer enn jeg gjorde på bybussen. Har også funnet det perfekte stedet og hoppe av hvis jeg vi gå et stykke inn til jobb. Har ikke rukket å finne så mange forskjellige runder å gå i nabolaget enda, men har funnet en grei morgenrunde på 3 km. Det holder for de flinke biskene våres. Før var vi opptatt av at de skulle få en time hver morgen, men så lenge de får nok mosjon i løpet av uka så er det ikke så farlig lenger. De er begge rolige og trygge nå, og kjenner rutinene. Verre er det med meg, hvis ikke jeg får gått av meg energien! I går kveld ville for eksempel Kjetil se på film, og jeg ville male kjøkken. Hadde jeg gått en lang tur i går, så hadde det nok blitt lettere å slange seg på sofaen et par timer. Men det ble film altså. Og smågodt.

Ønsker alle en fin uke!

Bilde fra runden vi gikk sist onsdag. Ganske fint i Buvika, må jeg si!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere