tirsdag 11. desember 2012

Julestemning!

I dag kom det snø! Ikke mye, men nok til at jeg fikk litt julestemning da jeg gikk til jobb. Med lydboken i ørene følte jeg meg frisk og fri der jeg suste forbi kilometerlange bilkøer. Vil absolutt anbefale å gå til jobb fremfor å kjøre, hvis det lar seg gjøre. Hei, det rimte! For det er mye bedre med snø på lua og roser i kinnene, enn sneglefart i bilkø med radioen på alt for høyt for å ikke sovne. Frokosten smaker dessuten ekstra godt når man kommer fram!

Tiden går så fort, syns jeg! Det er faktisk snart jul! Julen betyr ikke så mye for meg. Kjetil sier det samme. Det er vel tredje eller fjerde året nå som vi ikke gir julegaver, men donerer i stedet en sum til et veldedig formål. Vi er fornøyde med ordningen, selv om vi noen ganger finner ting i butikker som hadde passet perfekt til den og den personen. Men man kan jo ikke bare gi til noen. Det er alle eller ingen. Å donere penger til en organisasjon som hjelper dyr og/eller mennesker i nød gir oss en mye bedre følelse enn å kjøpe noe til noen, som egentlig har alt de trenger. Vi oppfordrer andre til å gjøre som oss, og ønsker oss ingen julegaver i år heller. (Og skulle vi få noen likevel, så er vi selvfølgelig bare takknemlige!)

Nå som vi har ristet av oss den verste kulda, er det igjen godt og varmt i huset våres. Enda varmere og bedre stemning ble det da vi fikk helgebesøk av Toril og Anders som hadde med seg både rakefisk, sylte, godt humør og tomme mager! Vi koset oss masse hele helga og gleder oss til flere besøk! Gjestene har nå dratt og vi maler videre. Fortsatt på kjøkkenet. Har vel hatt fire eller fem forskjellige farger på veggene til nå. Begynte med standardfargen Egghvit, men den var for gul. Så prøvde vi ut noen forskjellige farger, men kom til slutt fram til at vi skulle ha hvite vegger likevel, men en renere hvitfarge. Fikk et tips av en tidligere klassevenninne om at det var mange som gikk for fargen Chi når de skulle ha hvite vegger. Den ble perfekt! Ren og pen, uten at den blir blåhvit. Det som gjenstår på kjøkkenet nå er å pusse sparkel på lister, karmer og skap, for så å male alt etterpå. Skapene er opprinnelige fra 1948, da huset ble bygget, så vi bytter ikke ut dem med det første. Nei, for de er utrolig fine faktisk og jeg håper og tror at vi har funnet en farge som passer til dem. En retro pastellturkis tone som jeg håper at ikke vil bli helt annerledes på skapene enn den ble da vi malte en liten prøve på veggen.. Time will show.


Ønsker alle en magisk tirsdagskveld!

Bilde fra turen vår sist lørdag.. Fantastisk vintervær og deilig med fri!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere