tirsdag 21. februar 2012

Snørekjøring + McKill = SANT!

Kom hjem fra Os på søndag og vil allerede tilbake. For en fin vinter de har der! Luften der er tørrere enn i Trondheim, så det var aldeles ikke kaldt. Det var fint vær og 10 minus når vi kom dit på torsdag, og etter at Fargo hadde sunget hele veien fra Trondheim var det ekstra godt å komme fram. Jeg hoppet ned i fotposene og kastet meg ut i snøen med hundene. De fotposene var et røverkjøp! Jeg baset rundt med snø til lårene uten å bli våt og kald, og ikke noe snø i skoene eller inn under buksa. Tok noen bilder av hundene som vanlig, men det ble ikke så mye knipsing som jeg hadde håpet. Hadde nok å holde på med, og når været snudde gadd jeg ikke å dra fram kameraet like ofte.

Været holdt alikevel til langt ut på fredagen, og det passet oss bra ettersom vi hadde planlagt en tur til Røros den dagen. Vi har ikke hatt bil på lenge, ettersom vi bor så sentralt, så Fargo hadde tydeligvis glemt at han hadde sluttet å hyle på bilturer. De fikk derfor bli igjen i Os og det gikk bra. Vi hadde en hyggelig tur til Røros. Gikk i trange gater fulle av hus med fine farger, fant koselige butikker med litt andre ting enn vi har hjemme i Trondheim og spiste gode vafler med seterrømme og syltetøy på. Tok noen få bilder, men syns ikke det blir så fine bybilder når gatene er fulle av biler. Om ikke et 100% bilfritt sentrum skulle i hvert fall hovedhandlegata vært bilfri sone.

Etter en vellykket bytur dro vi hjem igjen og rakk noen runder med Yatzy før Toril og Anders kom. De hadde med kjempegod mat, som vanlig, og i bilen lå skiutstyret. Jeg gledet meg som en unge til å gå på langrenn med hund! Jeg har gått flaut lite på ski de siste årene, men det skal det bli en forandring på! Jeg og Fargo var et par i løypa, mens Kjetil paret opp med Vilma. Det var kjempegøy å bli dratt bortover, og nedoverbakkene som jeg var litt skeptisk til på begynnelsen var virkelig høydepunktet! Jammen gikk det unna! Toril og Anders hadde med en søt Vorstehbisk ved navn Casa. De skulle egentlig ha med 2, men den andre hadde løpetid, så den ble igjen hjemme. Casa er full av futt! Hun har gjort dette mange ganger før og har trent opp en god kondisjon.

Vi skal jammen jobbe med kondisjon framover, for vi vil at det skal gå fort, fort, fort! Både Kjetil og jeg har lyst på flere hunder så vi kan snørekjøre med to stykker hver. Det blir nok ikke mens vi bor der vi bor nå, for det er det ikke plass til, men i framtiden skal vi garantert ha to hunder til. Minst! Vi var ute på ski både lørdag og søndag, og selv om været ikke var det beste, ble det to kjempefine turer. Toril eier dette stedet sammen med sine søsken, og sier at vi kan dra dit så mye vi vil. Det er vi kjempeglade for! GLEDER oss til neste gang!


Våknet opp til nydelig vær!



Vilma raser rundt i ren lykke!


Poserer villig.


Lykkelig hund!


Vilma & Fargo koser seg i puddersnøen.


Solen forsvant et øyeblikk, men den kom straks frem igjen.


Hva er det pappsen driver med der borte?


Vilma nyter livet!


Måtte prøve skiene på jordet fredag kveld.


Fargo lurer på om vi kan gå ut i snøen igjen.


På tur med hundene før vi drar til Røros.


Se så koselig det er i Røros!


Kjetil koser seg.


Mange, fine og fargerike hus.


Fine Casa!


Gjør meg til for fotografen..


Fargo jubler av glede!


Svigermorbanditten og hennes medsammensvorne.


Team Pultost!


Tre fornøyde bisker venter på belønning etter turen.


Kjetil er også fornøyd!


Ikke så ille å kjøre bil etter en så slitsom økt, sier Fargo.


Duppet av til og med!


Vi kommer garantert tilbake!


Takk for turen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere