fredag 22. mai 2020

Vår igjen!

Hver vår kjenner jeg en trang til å blogge. Ikke av noen annen grunn enn at jeg føler at fjellturene kommer litt nærmere hvis jeg skriver om dem mens jeg venter på at snøen skal forsvinne i fjellet. Det ble ingen vintertur i år pga. korona, så nå er lysten ekstra sterk. Jeg må ut. Det kjente jeg på i går også, og sekken pakket jeg dagen før der igjen. En liten tur med telt og hund i nærområdet hvor jeg bor fikk stilnet lysten litt, men bare litt. Jeg prøver å glemme den vonde ryggen jeg hadde på vei opp til teltplassen. Prøver å glemme hvor vond den var da jeg satt der og koset meg med en kopp kakao til utsikten. Husker godt hvor mye bedre den ble da jeg la meg på det oppblåsbare liggeunderlaget mitt for å sove. Husker det kjempegodt faktisk. Prøver å glemme at den var dobbelt så vond neste dag, altså i dag. Ignorerer smerten her jeg sitter, men langt bak i hodet banner jeg som en nordlending. Jeg er så lei av denne drittryggen! Faen. Men det blir turer i år også, uansett rygg. Først har jeg en plan med en venninne fra Lillehammer, om å gå trekanten i Trollheimen. Men, så mye snø som det fortsatt er i fjellet, så ser det ut som om vi må utsette turen til august. Jeg håper snøen smelter i rekordfart, at det ikke fører til alt for mye flom, og at vi får til å gå turen sånn som vi først planla. Ikke annet å gjøre enn å vente å se.


I går kveld, før solen malte himmelen i varmere nyanser.
3.33 kilometer fra huset vårt.


Takk for turen, Saga.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere