fredag 30. august 2013

Fridag på fredag!

I dag har jeg fri. Det er fredag. Solen skinner og det er et kaldt høstdrag i luften. Sommeren er definitivt over for denne gang. Det har vært en kjempefin sommer. Den beste til nå, for min del. Tror jammen jeg har fått en ny favorittsesong! Å gå på fjellet alene med Saga har vært utrolig givende, og jeg gleder meg allerede til å gå trekanten i Trollheimen igjen til neste år. Kanskje sammen med Kjetil, kanskje alene. Jeg nekter i alle fall å bli en av dem som aldri drar noe sted uten kjæresten. Jeg vil være selvstendig og sterk, og ikke avhengig av en annen person for å mestre noe. Det har jeg bevist for meg selv i sommer, men trenger hele tiden nye utfordringer. Jeg elsker utfordringer.

Jeg er i full gang med hverdagen igjen, og det er behagelig med rutiner. Rutiner i hverdagen er jeg avhengig av uansett om jeg er på fjellet eller i hverdagslivet. Rutiner gjør at jeg har kontroll, kontroll gjør at jeg når mine mål og når jeg når et mål blir jeg glad. Og selv om det er deilig med rutiner, hverdag og jobb, savner jeg fjellet. Ingen følelse er så god som den man får etter å ha vandret mange timer i fjellet og endelig kommer fram til målet. Da smaker maten og kaffen veldig godt! Må nok ut på en skikkelig høsttur før snøen legger seg på toppene. Mulig jeg har det litt travelt, for jeg ser på værmeldinga at temperaturen synker fort i fjellet nå. Inntil jeg kommer meg på fjellet igjen må jeg ta til takke med de daglige vandringene mine. Prøver å få til en mil om dagen. Noen ganger blir det mer enn det og noen ganger blir det mindre, men så lenge hundene er tilfredse er jeg også det.

Nå sitter jeg å manner meg opp til å gå med hundene. Er skikkelig trøtt i dag faktisk, men regner med at det tar seg opp etter enda et par kaffekopper. Hører på Tom Waits og gleder meg til å nyte høsten framover. Og når denne favorittsesongen min er over går vi inn i en annen favorittsesong som forhåpentligvis kommer til å bestå av tidlig snøfall som legger seg og varer til langt ut på våren. Da blir det snørekjøring i høyt tempo! Hundene har fått god kondisjon i sommer etter all syklingen. Åh, jeg gleder meg!


Skyggen til Saga.

Rett ovenfor huset vårt.

 Ingen planer, ingen sminke. Bare FRI.


God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere