søndag 28. april 2013

Ny sykkel!

Vi dro som planlagt på XXL sist fredag, og det ble sykkel til meg! Damesykkel, for en gangs skyld, og jeg kjente at den passet mye bedre til kroppen min enn de herresyklene jeg har hatt de siste årene. Prøvde en herresykkel i butikken, men både mannen som jobbet der og Kjetil trodde at damesykkelen var bedre for armene mine. Da var det avgjort. Jeg endte opp med en helt grei hybridsykkel fra Scott, som passer ypperlig til det jeg skal bruke den til. Trimme hunder. Jeg sa faktisk på XXL at jeg bare trengte en sykkel til å feste springeren min i, og mannen som hjalp meg var kjempeflink. Lyttet til mine behov, og prøvde ikke å selge på meg de dyreste sakene. Han tok også en helsjekk på sykkelen før jeg fikk den med meg. Veldig god service, og det liker jeg så klart veldig godt.

Sykkelen vi hadde fra før er en Gary Fisher som jeg kjøpte for over ti år siden. Det er litt trøbbel med giret og bremsene, men vi har bestilt service på den, og da skal de ordne så sykkelen blir god som ny. Kjetil bruker den allerede som den er, og det går fint, men det er fryktelig praktisk å få litt flere gir til å fungere, spesielt i motbakker.

Jeg dro på sykkeltur med Saga samme kveld som jeg fikk sykkelen. Klarte ikke å vente! Hun fikk løpt skikkelig fra seg, men kunne tenke seg enda flere kilometer enn de fem hun fikk. Den hunden har uendelig med energi! I går dro vi ut på sykkeltur sammen. Vi har montert de nye springerne på hver vår sykkel, så nå er det trygt for begge å ha med seg hund på sykkeltur. I går ble den 16 kilometer. Vi syklet først med Saga og Nellie på en litt lengre runde, og så med Vilma og Fargo til slutt. Alle sammen syns det var stor stas, til og med Vilma som syns at selve sykkelen er et skummelt monster.

Etter sykkelturen i går dro vi på handletur. Det var litt forskjellige ting som vi trengte til huset, blant annet spisestuestoler. Vi visste virkelig ikke at det skulle være vanskelig å finne de riktige stolene. Vi var over alt, og var mektig lei av butikker da de endelig stengte. Nei, de stolene får bare vente. Vi kjøper når vi er sikre på at vi liker dem 100%.

I dag var vi tidlig oppe. Kjetil gikk med hundene på en minirunde, mens jeg satte på en klesvask og støvsuget huset. Nå har røyteperioden begynt, uten tvil! Vilma og Fargo har nok mest pels som skal av, men de er mye ute, så de har den på litt lenger enn Saga og Nellie som er mest innejenter. Tok med Saga ut i stad og ga henne en omgang med Furminatoren. Det hjalp masse. Hvis du har hund som røyter, men ikke Furminator, syns jeg du bør kjøpe deg det med en gang. Det er ingen kam eller børste i verden som kan måle seg med dette "instrumentet".

Nå skal vi drikke en kopp med kaffe før vi legger ut på tur med hundene. Vet ikke enda om det blir til fots eller med sykkel. Været er nydelig, så vi gleder oss.


Polarhunden Fargo elsker å sole seg, og tigger om å få komme inn på stua når solen står inn gjennom vinduet.


Nyt søndagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere