fredag 26. april 2013

Joggeturer!

Kondisjonen min er som nevnt før ikke særlig mye å skryte av, men det har jeg tenkt til å gjøre noe med. Jeg skal ikke gå helt av hengslene og jogge to ganger om dagen, men jeg skal i hvert fall prøve å jogge en gang i uka. Hørtes det plutselig litt lite ut? Nei, ikke når jeg går så mye i tillegg. Men det kan jo hende jeg får lyst til å jogge mer etterhvert, eller at jeg faktisk jogge mer for at det skal bli forbedring. Det vil tiden vise.

Forrige fredag hadde jeg fri, sånn som i dag, og da jogget jeg 5 kilometer med Saga og Nellie, og 3 kilometer med Vilma og Fargo. I tre omganger faktisk, for etter de første 3 kilometerne med Saga og Nellie, så ble jeg gira og la ut på en liten ekstrarunde på to kilometer. Fargo og Vilma fikk bare 3, for da den siste runden var over trodde jeg at jeg skulle besvime. Det gjorde jeg ikke.

I dag fikk alle fire hundene 3 kilometer hver, i to omganger. Saga og Nellie først, og så Vilma og Fargo. Jeg hadde på Endomondo, som faktisk viste riktig tall i dag. (Merkelig nok så er det bare på turen inn til byen den er tullete.) Jeg brukte 15.47 minutter på den første runden, og 16.54 på den siste runden, og jeg har ingen anelse om det er bra eller middelmådig. Uansett, hvis dette skal bli gøy for meg, så må jeg sette meg et mål. Målet er å klare hele runden på 12 minutter. Aner ikke om det kommer til å gå, men det er verdt et forsøk!

Nå skal jeg spise litt lunsj, og så skal jeg ta bussen til XXL hvor jeg skal møte Kjetil. Han fikk et tilbud på sms i går om at hvis vi betaler med DNB Mastercard når vi handler der i dag, så får vi 25% avslag på hele kjøpet. Vi har jo lenge tenkt på at vi trenger en sykkel til, så hvorfor ikke slå til nå? Det er bare å betale hele Mastercard-regningen med en gang den kommer, så blir det ikke renter heller. Så hvis vi finner en sykkel som i utgangspunktet har en grei pris, får vi endelig hver vår sykkel og kan dra på sykkelturer sammen med hundene. Det er viktig at de får jobbet med kondisjonen de og, så det blir krutt og futt i skiløypa til vinteren igjen!

Min gode joggevenninne, Nellie.


God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere