mandag 15. oktober 2012

Fire dager fri!

Vi tok en langhelg, og det var akkurat det vi trengte! Koset oss på Os med friskt, kaldt vær og lange turer både i fjellet og nede i dalen. Hadde større planer for fjellet, nærmere bestemt Forollhogna, enn det ble til. Det hadde nemlig kommet litt mer snø enn vi trodde. Vi hadde tenkt oss på toppen, men droppet det. Gleder oss heller til å dra tilbake, med ski på beina!

Vi hadde superfint vær den første dagen og la ut på tur med en gang vi kom fram. Rett borte i veien så jeg at Vilma blødde fra beinet. Den lille rampejenta hadde klart å rive av seg en del av kloa som sitter et stykke opp på beinet. Vi gikk tilbake for å rense og plastre, og fortsatte turen vi såvidt hadde begynt på. Vi har funnet en runde som er cirka 17 km lang. Den gikk vi tre ganger i løpet av oppholdet, pluss en tur på fjellet som var på litt over en mil. På fjellturen hadde vi med oss store sekker og planen var å sove ute. Etter å ha gått en stund satte Kjetil opp teltet og alle fire krøp inn i det. Kalde, og ikke helt fornøyde med at vi ikke fikk karret oss opp på toppen av Forollhogna denne turen. Vi satt der inne og koset med hundene og la igjen merke til at teltet faktisk er ganske lite. Liker ikke at man ikke kan sitte oppreist i det. Det er helt klart mer et sovetelt enn et oppholdstelt. Og når man i tillegg har ekstra mye klær på seg.. Nei, vi tok en avgjørelse og pakket sammen pikkpakket vårt og trasket tilbake til parkeringsplassen. Bilen vår sto der mutters alene og ventet på å få frakte oss tilbake til hytta hvor vi skulle fyre i ovnen mens vi mesket oss med (d)rømmegrøt. Og ettersom jeg hadde ny sovepose som jeg hadde gledet meg til å sove ute med, slo vi like så godt opp teltet i hagen og sov ute likevel. Jeg ble ikke kald selv om det ble noen minus utover natta, og er veldig fornøyd med den nye vinterposen min.


































Takk for turen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere