mandag 9. juli 2012

Sommerferie, dag 2!

Wow! Det er mandag, men jeg måtte tenke meg om to ganger før det faktisk gikk opp for meg. Klarer å koble ut hverdagen og lever i nuet. I dag dro vi fra Vega med ferge og har egentlig ikke kjørt så mange timer. Vi har gått i fjellet! Jeg hintet om De Syv Søstre i går, men etter at vi møtte folk på veien opp som sa at vi måtte klatre på slutten av toppene, og at vi måtte være forsiktige med tanke på steinras, så fant vi fort ut at det ikke egnet seg med hund der. Vi fant i stedet en annen fin tur å gå. Tok en runde halvveis oppom og rundt den siste av søstrene. Turen tok ca. fire timer og vi koset oss skikkelig. Aldri har jeg sett så FIN natur før! Kjempeutsikt til Sandnessjøen, og Vega i det fjerne. Været er like fint, men heldigvis blåste det godt oppe på toppen, for jeg tror jeg aldri har sett så mange fluer på ett sted! Vilma spiste seg mett, Fargo brydde seg ikke, Kjetil holdt på å klikke og jeg lo til jeg fikk vondt i magen mens jeg prøvde å få fanget det hele på kamera.

Bilder, ja! Har med meg pc'n og har nå funnet et nett å surfe på. Laster opp bildene og håper på at mitt nye Nikon D5100 har tatt utrolig fine bilder, med meg bak spakene. Ikke mye er like irriterende som å laste opp en haug med bilder som er ute av fokus! Tvi tvi!

Akkurat nå har vi funnet et fint sted å campe på langs Helgelandskysten. Det er store, mektige fjell på alle kanter. Helt utrolig fint! I morgen hadde vi egentlig tenkt oss ut til Træna, men fant ut at det er mye tid å spare på å droppe det. Vi vil høyere opp i landet! Hvem vet hvor vi ender i morgen! Her lever vi som sagt i nuet!


Her er noen smakebiter av hva jeg kan gjøre med mitt nye kamera! Har ikke redigert noe særlig. Blir spist opp av knott her jeg sitter, så jeg gleder meg heller til å bearbeide dem i Photoshop når jeg kommer hjem.

Meg på fergen fra Vega.


Kjetil som blir fanget av fluer.

Standardbilde når man har nådd toppen.

Et av meg og, såklart.

Her er vi nå!

Hei så lenge!
Ps! Såklart vi nå har som mål å gå de De Syv Søstre! Men det må bli neste gang. Uten hund.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere