lørdag 9. mars 2013

Rene påskestemningen ute!

Jeg våknet da klokka ringte. Aldeles ikke av meg selv. Tror jeg trengte å sove litt ekstra. Det begynner for alvor å bli lyst om morgenen, men det er likevel litt tungt å komme seg opp. Kjenner jeg meg selv rett, så snur det ganske snart. Nå om dagen føler jeg meg som en tung skilpadde som smyger meg ut av senga med et hovnet ansikt, drar på meg flere lag med ull og uteklær, og snubler ut døra. Gleder meg til jeg spretter opp klokken seks, hopper i treningstøyet og løper ut døra med hundene på slep! Ok, det var litt vel optimistisk. Det med hundene på slep i hvert fall. Men siden vi ikke bor i en vinterby har jeg gitt opp tanken på masse snø som skal ligge lenge, og gleder meg i stedet til snøen smelter, fuglene kommer tilbake og bladene spirer på trærne. Vi går mot første sommeren med hus og egen hage!

I dag har jeg fri. Igjen! Ute skinner sola og det er ikke antydning til skyer på himmelen! Jeg koser meg med kaffe, mens Saga ligger på sofaen og ser på katten som sitter på verandaen og vil inn. Vi tre har huset helt for oss selv. Kjetil har tatt med seg Nellie, Vilma og Fargo på isfisketur. De dro i går. Fikk melding en times tid etter midnatt om at de hadde kommet fram i god behold, både Kjetil og kameraten, Håvard, som kjørte oppover fra Lillehammer. De befinner seg i huset vi er så heldige å få disponere, i Dalsbygda. I dag skal de ta bilen å kjøre opp til Forollhogna og gå på ski innover. Det er visst masse åpne koier der, og de skal basere seg på å bo i dem. Lurer på om det blir noe fisk?

I går kveld gikk jeg nesten 8 kilometer med Saga. Det var den første lange turen etter at hun tok stingene på magen. Hun koset seg veldig, og etterpå var hun ganske sliten og trøtt. Tipper hun sov godt i natt. Vi skal ut på en lengre tur i dag. Hadde egentlig tenkt å gå tur/retur hundeparken, som blir cirka 3 mil tilsammen, men dyrlegen sa at siden vi tok stingene et par dager for tidlig så kunne vi godt vente med hundeparken til over helga. Hun kunne derimot gå så langt hun orker, og til og med trekke litt. Gleder meg til tur i godværet!


Endelig fikk pus komme inn. De ga hverandre et slikk på snuta, og Saga satt tålmodig og så på at pus spiste maten sin, uten å prøve å ta noe av det.


GOD HELG!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere