onsdag 3. oktober 2012

Leter & venter..

Stille fra min kant for tiden. Vi jobber, leter etter fine hus og drar på visninger. Vi var til og med med på en budrunde. Vi tapte. Det var veldig kjipt. Det var et ganske lite hus, men stor hage på to mål. Huset hadde vært hytte før og lå derfor perfekt til midt mellom jobbene våre, rett ved bymarka. Jeg hadde gått til jobb på en time, og hvis vi skulle gått på ski så lå hele løypenettet 700 meter fra huset. Det var i grei stand, men det måtte dreneres og gjøres en del med, men det var ingenting som måtte gjøres med en gang. Jeg prøver nå å fokusere på alt arbeidet vi herved slipper å gjøre med det bittelille huset, i den gjengrodde hagen..

Så var det neste hus. Et stort og hvitt hus som hadde ligget ute for salg en stund. Fin, stor hage og ikke mye som måtte gjøres med selve huset. Et stykke utenfor sentrum, men med gode bussforbindelser. Vi avtalte å komme på visning. Dagen før vi skulle komme ble huset solgt rett foran nesen på oss. Like greit at vi ikke hadde fått sett på det, så ble det ikke like stor nedtur som forrige gang.

Akkurat nå ligger det ikke ute noe som vi har lyst å sette oss i gjeld for, men det er en jevn, spinkel strøm med hus i vår prisklasse, så jeg håper vi finner et snart. Vi er veldig klare for litt mer space, og en stor hage med hundegård! Hundene røyter så mye nå at man kan jo bli gal av mindre..

Endelig er det oktober, min favorittmåned! Bladene faller fra trærne og det begynner for alvor å bli mørkt tidligere på kvelden. Perfekt hvis man skal se en skummel film eller tre. På Oppdal er det snart duket for Ramaskrikfestivalen. En skrekkfilmfestival for spesielt interesserte. Jeg er spesielt interessert. Hvis det ordner seg med jobb, så drar vi, hvis ikke blir det garantert festival på oss neste høst.

Ny måned, nye turer. Endomondo sier at jeg gikk 366 kilometer i september, og det er jeg fornøyd med. I løpet av oktober skal vi prøve å komme oss til fjells. Har ikke lagt en solid plan enda, men vi har ordnet oss noen dager fri i høstferien, så da drar vi dit været er best.


Nyt høsten!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere