lørdag 5. mai 2012

Et sunt prosjekt..

Denne uken gikk fort! Fri mandag og tirsdag, så det skulle bare mangle. På torsdagen fikk jeg ordnet med nytt pass, så nå er alt klart til Londonturen. Sto og ventet hos politiet i 3 timer før det ble min tur.. Godt det er 10 år til neste gang! Føler en sterk shoppetrang om dagen, men prøver å holde meg! Dumt å kjøpe noe nytt nå, rett før jeg skal til London.

Vi har lagt om kostholdet og har spist sunt i tre uker nå. Vi spiser bare salater og supper av forskjellige slag til middag. Det høres kanskje kjedelig ut, men Kjetil liker faktisk å eksprimentere med supper og jeg liker å lage salater! Favorittsuppa er linsesuppe med aubergine og kyllingpølsebiter. Den lager vi som regel sammen, for jeg styrer krydringen. Vi liker den sterk begge to, og har oppi masse karri og chillipulver. Ellers har Kjetil laget veldig gode tomatsupper og grønsakssuppa er også veldig god.

Salater, salater. Men jeg går visst ikke lei av salat hvis jeg varierer nok. Man kan ha i fetaost og pasta hvis man ikke er kjempestreng. Da blir det litt mer mat. Ellers kan man jo variere med hva slags kjøtt man har i. Baconterninger og laks er nok mine favoritter. I hver sin salat vel og merke. I går laget vi salat med røkt laks. Det var veldig godt, men jeg kjente at den kunne forbedres, så da gleder vi oss til neste omgang med røkt laks. I dag hadde vi Salmalaks! (Ikke i salaten altså.) Det er så sinnsykt godt! Vi kjøpte ca. 400 gram laks og hadde soyasaus, wasabipasta, syltet ingefær og avokado til. Vi droppet risen, rett og slett for at det tar ca. tre kvarter og tilberede sushiris. Neste gang vi skal ha Salmalaks skal vi lage makiruller også. Visste du at i Japan må man gå sju år i lære for å kunne kalle seg ekte sushikokk? Villt! (For deg som ikke vet det, så er Salmalaks rå laks som er klar for å bli spist.)

Det som er veldig typisk meg er å legge om kostholdet og spise sunt, og så går det helt til hodet på meg. Det jeg fokuserer på nå er at jeg ikke skal ta helt av! Det går igjen i det meste jeg holder på med, og det er på godt og vondt. Når man har sånne sider kan man lære seg å bruke det positivt. Man må bare være bevisst på hva man gjør og at man er tilstede. (You read me?) Kjetil gleder seg til is i morgen, for i morgen er det søndag. Vi har en dag hvor vi i utgangspunktet kan spise hva vi vil, og Kjetil kan fortsatt det, men jeg har begrenset meg til kun en omgang med is. Da deler vi en stor Ben & Jerry's! Verdens beste is! Jeg tenker selvfølgelig at jeg kan droppe isen i morgen, men jeg forstår at jeg må kunne unne meg noe usunt, så det blir is. Litt anstrengt forhold til mat? Ja, det kan man vel si.


Kom på at det nesten aldri er bilder av meg selv på bloggen. På min blogg! Så her er det et.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere