tirsdag 6. mars 2012

Mens vi venter på sommeren..

Det er så fint vær og jeg blir i ekstra godt humør! Blir inspirert til å rydde og vaske, både hjemme og på jobb. Får lyst til å gå lange turer og drikke kaffen utendørs. Asfalten har kommet til syne og det går faktisk an å til jobb igjen. Det var jo så glatt en stund. Nå håper jeg at asfalten har kommet for å bli, og at jeg ikke ser snø igjen før i desember. Bare i Os vil jeg se snø. Jeg vil ha snø, sol, ski på beina og Fargo i full gallopp foran meg! Etterpå vil jeg ha mer sol, tjukk ullgenser, sitteunderlag og kakao! Det kan vel la seg ordne?

I går så jeg at XXL hadde salg på nett. Jeg slo til og kjøpte meg et nytt par Crispi Besseggen. Har aldri hatt så gode sko, jeg! Gikk med dem fra Trondheim til Lillehammer i fjor sommer, og hadde ikke vondt i føttene i det hele tatt. Vanlig sliten blir man jo, men det var virkelig stor oppgradering fra skoene jeg har brukt før. Studerte skoene jeg kjøpte nå og så at de ikke var kliss like de jeg har fra før, men jeg håper de i så fall har justert skoene til å bli enda bedre, om det går. De er sikkert gode. Og til halv pris av det jeg betalte for de forrige!

Da Kjetil og jeg var ute på tur i helga giret vi hverandre litt opp. Vi fikk lyst til å prøve å gå Trondheim-Lillehammer på nytt, men på kortere tid! Regnet litt på det og fant ut at vi burde klare å gå 40 mil på 14 dager. Vi kan jo ikke gå samme ruta på nytt uten forbedring. I fjor brukte vi 19 dager, inkludert en hviledag. Det blir nok ikke til at vi tar den utfordringen i år, men kanskje neste år. I år tror jeg faktisk det blir Femundsmarka og/eller Jotunheimen på oss. Hvordan vi skal legge opp turen er ikke helt sikkert enda, men vi vil i alle fall gå langt. Enten om vi går fra Trondheim til Femundsmarka, eller fra Dovre til Femundsmarka. Vi har to uker til disposisjon i første omgang, så har vi en uke litt senere også som vi eventuelt kan bruke på å bestige noen fjelltopper. Jeg gleder meg!


Ikke mange sånne fine vinterdager i Trondheim i år, men de få vi hadde klarte vi å nyte. (Dette bildet er fra januar, 2011.)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere