fredag 17. juni 2011

Bloggetrang?

Egentlig ikke, men jeg klarer ikke å ha et påbegynt prosjekt uten å gjøre noe med det, så da skriver jeg litt igjen.

De som kjenner meg vet godt at jeg skal ut på langtur i august, sammen med typen min og hundene våres. Vi skal gå Pilegrimsleden baklengs, altså starter vi i Trondheim og kommer forhåpentligvis helt til Lillehammer denne gangen.

Vi prøvde oss på samme turen i fjor og valgte å stole på det "utstyret" vi hadde, som selvfølgelig ikke holdt (til) mål. Biltema er nok alright for kortere turer hvor fokuset er mer på å sitte på rumpa enn å gå av seg beina, men ikke på langt nær bra nok for denne typen tur.

Turen i fjor ente altså med at vi kapitulerte noen meter unna Hjerkinn, som er cirka halvveis. Vi skjønte fort at vi måtte kaste inn årene etter å ha lest værmeldinga for Dovrefjell de neste dagene. Det var spådd ville tilstander med regn og vårt kjære telt hadde for det første ikke fortelt. Det vil altså si at vi måtte ha dratt med våte hunder, sekker og klær inn i teltet. Hundene ville lagt seg inntil soveposene som hadde endt opp med å bli dyvåte og ekstra tunge- akkurat som om de ikke var tunge nok fra før.. For det andre, så måtte vi slå opp innerteltet først, og etter at vi hadde strebet med det i noen minutter, kunne vi kaste over ytterteltet og håpe på at ikke innerteltet hadde rukket å bli altfor vått.. Niks. Surt å gi seg, men vi så på det som en treningstur. Jeg håper vi lærte akkurat nok til å fullføre Trondheim-Lillehammer 2011!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere