tirsdag 15. desember 2015

Spenning i hverdagen..

Nå sitter jeg og venter på kjøkkeninnredningen. Det skal etter planen komme i dag, men jeg har ikke hørt noe. Burde de ikke ringe å høre om jeg er hjemme? Jeg venter også på andre ting, da vi fikk feil håndtak til kjøkkenet, pluss at det manglet en pedal til søpleskuffen. (Man tråkker på den så går skuffen opp. Snedig om man har hendene fulle.) Må ha vært julebord på Nibu rett før de sendte oss den pakken. Vi fikk riktig vask, men det var også med et blandebatteri vi ikke hadde bestilt. Ja ja, alle kan gjøre feil, og det skjedde heldigvis i god tid før vi skal montere kjøkkenet, tenkte jeg.. Nå begynner jeg å bli litt smånervøs, for på fredag kommer mannfolka oppover fra Lillehammer for å hjelpe oss. Varene bør komme i dag.

Mens jeg skriver får jeg beskjed om at kjøkkenventilatoren fra Røros Metall blir levert i dag, så da er det vel håp for resten og. Benkeplata er derimot langt fra på vei. Det vil si, vi fikk den i går, men oppdaget at det var feil kant på den. I tillegg til at vi hadde fått "rett kant" i stedet for den nye smoothe kanten vi skulle ha, så er kanten veldig stygt utført. Jeg kontakter kjøkkenleverandøren som får en beklagelse fra Foss Plater, som sier de har problemer med kantlisteren sin. Den skal de ha service på i uke 1, og tilbyr oss å komme med ny plate 18 januar.. Det var mildt sagt nedtur. Jeg har bedt om og enten få et avslag på platene, som plaster på irritasjonen, eller at de hiver seg rundt og får til dette før jul. Håper de forstår hvor frustrerende dette er for oss.

Glad vi kun skal pusse opp ett kjøkken. Det er gøy, men mest stress. Det som er gøy er jo å se det ferdige resultatet. Jeg så for meg at å skaffe maler, rørlegger og elektriker kom til å bli det verste. At maleren slurvet, rørene lakk og elektrikeren tok seg betalt for flere timer enn han brukte, men der tok jeg foreløpig feil. Elektrikeren har ikke vært her enda, men det blir mest sannsynlig El Focus som tar oppdraget. Det var den hyggelige og effektive rørleggeren fra Ramo som anbefalte dem, så jeg har trua. Maleren skulle vi jammen hatt på timespris, men det var nok en grunn til at vi ikke fikk det. 14 000 for sparkling av ett rom + legging av duk/slettvegg. Au. Han var superrask, og vi er fornøyde, men neste gang vil vi ha han på timer.

Rommet blir klart akkurat i tide til å sette inn innredningen. Vi maler og maler. Det ble Klassisk Hvit i tak og på vegger, bortsett fra kontrastveggen som ble helmatt Dempet Sort. Vi kjøpte kalkmaling og jeg malte en liten gipsplate, men jeg ble ikke helt venn med den. Dempet Sort derimot! We love it.


Gleder meg til å bli ferdig med dette!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere