mandag 9. november 2015

Oppussing av kjøkken!

Kjetil og jeg bor i et gammelt hus. Det er fra 1948. Vi visste det var mye å gjøre da vi kjøpte det, men tenkte at vi tar det som det kommer og det har vi gjort. Med god hjelp fra Kjetils familie har vi til nå fått byttet kledning på hele huset, isolert og satt inn nye vinduer. Da de skiftet kledningen bygget de også inn den lille verandaen som vi aldri brukte. Den skal bli en del av det nye kjøkkenet som vi begynner på denne uken.

Kjøkkenet blir relativt stort. Ca. 4.70 x 3.90 meter, og vi skal flytte åpningen så den ikke går ut til gangen, men til stuen i stedet. Dette er det første rommet som blir helt ferdig, med nye vegger, tak, innredning og gulv. Nye hvitevarer skal vi også ha, og Kjetil har funnet en god pris på dem.

Vi har aldri tegnet nytt kjøkken før, så da vi gikk på Sigdal og fikk tegnet opp, visste vi ikke hva vi gikk til. De som jobber der burde være vant til det, men likevel endte vi opp i villrede. Damen vi snakket med var under gjennomsnittet engasjert, lite løsningsorientert og fikk oss faktisk til å føle at vi var til bry for henne. Hun sa faktisk at vi brukte mer tid enn gjennomsnittskunden og ga oss en tegning på et kjøkken som aldeles ikke var funksjonelt. Det er hårreisende. Jeg jobber selv med kundeservice og salg, og vet hvor viktig det er at kunden føler seg godt mottatt, hørt og sett. Vi ba om ny tegnetime hos henne, for vi tenkte ikke med en gang at det var hun som var problemet. Vi trodde vi bare var ekstra vanskelige og verken klarte å bestemme oss for stil eller løsning, men da vi var innom en lørdag og snakket med kollegaen hennes i 20 minutter forsto vi hva problemet var. Ikke oss. Med hennes hjelp fant vi nye fronter, benkeplate og fikk tips til hvordan vi burde få tegnet kjøkkenet. Hun kunne også fortelle hvor vanlig det var at kunder kom tilbake både fem og seks ganger før de bestemte seg, så vi var langt i fra vanskelige. Jeg fortalte hvor flink jeg syns hun var, og vi gikk derfra med ro i sjela.

Mest av alt ville vi egentlig bytte kundebehandler på Sigdal, fra den uengasjerte til den engasjerte, men det var ikke så farlig denne siste tegnetimen egentlig, for nå visste vi jo hvordan vi ville ha det. Men da vi kom den tredje gangen var tegneren vår så sur og lite imøtekommende at vi faktisk valgte å avlyse tegnetimen. At hun jobber med kundeservice, er helt utrolig. Hvor ille det fakrisk var, gikk opp for oss etter et møte på Einar Rønning neste dag, som selger Huseby- og Aubokjøkken. Vi fikk rett og slett hjelp av en fantastisk dame. Nå venter vi på tegning og tilbud derfra, som jeg håper kommer på mail i dag, og på torsdag skal vi til Fossline på Meldal og få et tilbud fra dem. Plutselig ble dette veldig gøy og vi er så glade for at det ikke ble til at vi bestilte kjøkken fra Sigdal. Med så mange aktører som tilbyr mye av det samme, så er det viktig å velge stedet med best service.

Nå gleder vi oss til min svigerfar kommer oppover for å hjelpe til med selve rommet! Blir en stund uten kjøkken, siden vi pusser opp før vi bestiller kjøkkenet, men vi som overlever med gassbrenner i telt, bør vel klare oss finfint.

Heia god service!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere