søndag 23. juni 2013

En sommerdag..

Det har gått unna i hagen de siste dagene! Min kjære svigermor og Anders har vært her og tatt i et skikkelig tak! Det er vi veldig glade for og gleder oss til å opprettholde den nytrimmede oasen vår. Det er fortsatt langt til mål, men er det ikke litt hyggelig å ha noen hageprosjekter på lur da? Fingrene mine er ikke akkurat grønne, men selv jeg ble inspirert etter at dette flittige besøket gjorde sine kunster der ute.

Det har regnet mye i det siste, men i dag har det vært ordentlig varmt sommervær. Til tross for at vi koset oss til langt på natt i går var jeg relativt tidlig oppe. Anders og jeg tok med Saga og Nellie på en rolig sykkelrunde, og siden det var så varmt tok vi turen oppover langs elva Vigda. Det endte opp med at begge hundene badet i elva uten bånd. Har aldri hatt Saga løs før, men det gikk kjempebra. Både hun og Nellie kom da vi ropte på dem. De likte vannleken veldig godt og det kan se ut som vi endelig har fått oss to badehunder! Veldig praktisk med hunder som liker vann, for da får de lettere kjølt seg ned på dager som dette.

Nå har jeg akkurat gått skogsrunden med Vilma og Fargo. En perfekt avslutning på en deilig dag. Kun en bekymring har jeg, og det er Fargo. Han hadde veldig vondt i dag og jeg lurte litt på om 6 kilometer ble for langt for han, men han må jo ha trim. Snakket med dyrlegen igjen sist fredag og han trodde kanskje Fargo hadde ryggproblemer. Ser ut som det blir røntgen igjen og mulig at vi skal prøve laserbehandling. Ikke alle blir bedre av det, men klart vi prøver alt. Kjempedumt at dette skjer rett før sommerferien vår, for vi hadde turplaner som innebar å gå langt i flere dager. Hadde gledet meg til å gå trekanten i Trollheimen til uka som kommer, men det er ikke sikkert det blir. Vi må se det an. Sånn er det å ha hund. Det er ikke alltid det går på skinner.


Saga fant kunst på bakken i Buvika, og prøvde å ta all æren for den.


Et glimt fra stien vi går langs Nidelva nesten hver morgen.


Takk for besøket Toril og Anders! Kom snart igjen!
Håper alle har hatt en like bra helg som meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere