onsdag 7. september 2011

Jotunheimen neste!

En uke siden vi kom hjem fra tur. Vi later og koser oss. Går turer med hundene, ser på tv og spiser middager som ikke har blitt laget av oss. Vi blir skjemt bort! I dag var vi på middag hos svigermor og spiste en supergod pizza. Onkel Øivind og tante Vigdis var der og de ga oss en bok med full oversikt over Jotunheimen! Midt i blinken, for vi har nemlig bestemt oss for å dra dit neste sommer. Vi vil ha en litt annerledes tur neste gang vi skal på langtur. Istedenfor å finne nytt sted for natten hver kveld skal vi finne oss en leirplass og ha den som base, og heller legge ut på forskjellige turer ut i fra den. Jeg har veldig lyst til å klatre opp på noen topper! På turen fra Trondheim til Lillehammer var, bokstavelig talt, høydepunktene de høyeste punktene på ruta. Det er så fantastisk når man har slitt og gått i oppoverbakke og så blir man belønnet med den utsikten når man kommer på toppen! Det blir betraktelig bedre utsikt i Jotunheimen enn det vi har opplevd til nå, så det gleder vi oss til!

Boken vi fikk heter Opptur Jounheimen. Den er full av bilder og kart med masse forskjellige ruter man kan gå. 125 forskjellige, faktisk! Det står vanskelighetsgrad på de forskjellige turene, samt hvor lang tid det vanligvis tar å gå, høyde over havet og hvor lang løypa er. Denne kommer absolutt til å bli bladd i, og vi har allerede blitt inspirerte! Det er lenge til neste sommer, men vi satser på å komme oss på flere korte turer i mellomtiden. Vi gleder oss til å teste ut nye ting og annet utstyr og vil hele tiden komme med tilbakemeldinger.

Jeg kommer tilbake med en mer utfyllende rapport om utstyret vi hadde med oss fra Trondheim til Lillehammer når vi er tilbake i hverdagen, neste uke. Da vil jeg også gå igjennom og redigere de 1081 bildene jeg har tatt på turen! Det vil sikkert ta litt tid! Håper jeg har kameraet på min side og at det ble noen gode bilder.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere