lørdag 17. september 2011

Høst!

Nå har det blitt kjøligere og det er ingen tvil om at høsten har kommet. Selv om alle årstidene har noe positivt ved seg, blir jeg ekstra glad av høsten! Lange turer om sommeren blir ofte litt i varmeste laget, enten det regner eller er sol. Om høsten blir luften friskere, og etter en lang tur er det ekstra godt å komme inn igjen i varmen. Det blir fortere mørkt og sola forstyrrer ikke filmseansen. Kakao, pledd, stearinlys og film er stikkord for månedene fremover. I hvert fall her i huset!

I dag steker solen og jeg har fri fra jobb. Jeg har tenkt meg på en lang tur med biskene og en venninne. Deilig med fri, selv om det ikke hadde gjort meg noe å dra på jobb. Jeg har jo vært borte så lenge at hverdagen smaker bedre enn noensinne!

Kjetil begynner i ny jobb på mandag, så nå blir det snart hverdag på han også. Hvis vi hadde hatt mulighet ville vi syklet Trondheim-Lillehammer før snøen kommer, men det rekker vi ikke. Det får bli neste sommer, før turen til Jotunheimen. Jeg har aldri syklet så langt før og lurer egentlig på hvor langt man kan beregne å sykle per dag? Hvis vi kan 3,5 mil på en dag, bør vi vel kunne sykle det dobbelte? Dette må jeg undersøke.

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere