onsdag 21. oktober 2015

Frostnetter i telt!

Saga og jeg var nylig et par dager i Trollheimen. Måtte oppleve høsten der før vinteren setter inn. Turen var kjempefin og vi koset oss veldig, men den ble to dager kortere enn planlagt. Jeg fikk for vondt i kroppen og hadde nesten ikke energi etter èn dag med vandring. Men jeg tenker ikke så mye på det som jeg ville gjort før. Det ble noen fine opplevelser der de tre dagene vi var der, og jeg kan dra tilbake mange ganger i fremtiden.



Teltet er oppe og vannet koker. Ser du Saga?


Det ble lapskaus fra Real Turmat første kvelden. Lurer på hvor mange sånne poser jeg har spist.. Bra jeg er langt fra kresen.



Saga sniffer inn nye dufter mens vi ser på at solen går ned.



Klokka er bare sju på kvelden og snart er det helt mørkt.



Det var friske forhold neste morgen.


Det var nok noen minus, ja.



Etter frokosten pakket jeg teltet og la ut på tur i frostlandskapet.


Sola er like rundt hjørnet, og det var reinsdyra også.


 Vi gikk i tett tåke innimellom, men på toppene var det klart og fint.


 En velfortjent pause ved elva Minilla. Her ladet jeg telefonen med solcelle-laderen min og tørket teltet.


Kaffe på gang! Har byttet ut gass med bensin, som funker bra i kulda.


 Saga koser seg!


 Gjorde meg ingenting at det ikke var sol hele tiden. Tåken gir en fin og mystisk stemning.


 We'll be back, Trollheimen!


2 kommentarer:

  1. Herlige turbilder. Hvis man bare klarer å rive seg laus fra varme omgivelser og komme seg ut, så ligger opplevelsene der og venter.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! :) Ja, det er sant. Noen ganger er det litt vanskelig å legge ut på langtur, men det er alltid verdt det.

      Slett

Følgere