søndag 16. mars 2014

Dagene går!

Jeg er ikke så flink til å oppdatere bloggen for tiden, men regner med at når det blir gangbart i fjellet igjen, så kommer innleggene oftere. Jeg hadde lyst til å sove ute denne helga, men det var nærmest snøstorm til tider, så jeg droppet det. Jobbet litt på lørdag i stedet og dro på besøk til farfar. I dag har jeg vært på langtur med Saga i det som er igjen av all snøen som kom i går. Vi fikk slikke masse sol på turen og jeg vet ikke med henne, men mine kinn var i hvert fall friske og røde etter turen. Akkurat det jeg trengte etter en lang uke med jobbing.

Onsdag og torsdag denne uken var jeg i Oslo på jobb. Jeg skulle sminke en rekke modeller for fotograf Jarle Hagen, som skulle ta bilder til kampanjer for Elixia og Adidas. Onsdagen tilbragte vi på Tjuvholmen i stekende vårsol. Helt utrolig deilig vær og jeg fikk tatt noen bilder med telefonen min av det som skjedde etter jeg hadde lagt sminke på alle sammen. Torsdagen foregikk inne i studio. Flaks med planleggingen, for torsdagen var aldeles ikke like varm og fin som dagen før. Nå gleder jeg meg til å se resultatet av fotograferingen. Det er alltid like spennende.

I dag er det altså søndag og jeg har fri fra det meste. Kjetil sitter med tegninger av huset og planlegger endringer som han skal sende inn til kommunen. I påsken får vi nemlig besøk av en haug med hyggelige folk som skal hjelpe oss med å skifte all utvendig panel, samt isolere hele huset! Vi er veldig takknemlige og gleder oss masse!

Ellers har Kjetil begynt å pusse opp gjesterommet. Det er det minste av soverommene, men likevel er det mye jobb. De som har pusset opp her før har vært veldig slurvete og det er flere gulv ovenpå hverandre, og likedan på veggene. Han har revet ut alt nå og det begynner å bli klart for å legge på nytt. Først skal jeg fjerne alt av spiker som stikker ut her og der. Det er sikkert en halv million av dem! Men jeg er glad for at det er noe jeg kan gjøre også.




Fire modeller i solnedgangen på Tjuvholmen.


 Fotografen og en løpende modell.


 Fotografen.


Fotografen igjen.


Kjetils søndag.



Min søndag.



Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere