fredag 1. november 2013

Influensadager!

Nå er det vel et par uker siden jeg blogget sist. Vi har både vært tilbake i Buvikmarka siden det, hatt besøk av svigermor og Anders, samt hatt noen dager med influensa. Det var mye mer moro med tur i marka og besøk, enn med influensaen, som dessverre fortsatt sitter i.

Jeg begynte å bli dårlig sist helg og må ha smittet Kjetil, for han er like dårlig som meg. Vi har holdt oss noenlunde i ro foran peisen noen dager, og jeg holder faktisk på å gå på veggen. Onsdag kveld følte jeg meg bedre og gikk en langtur med Saga og Nellie. Vi måtte få ut litt energi hele gjengen. Kroppen kjentes bra ut etter turen og jeg bestemte meg for å prøve meg på jobb neste dag. Torsdag morgen tok jeg bussen et stykke og gikk den siste mila inn til byen. Det var ikke så lurt. Hverken med tur i regnet på onsdag, å gå til jobb på torsdag eller å dra på jobb i det hele tatt. Nå er jeg fortsatt ikke frisk, men har heldigvis fri i helgen og håper jeg er i farta igjen på mandag. Tenk at det er spådd fint vær hele helga og jeg må holde meg i ro..

Mens jeg er syk drømmer jeg om lange turer med hundene. Den turen jeg tenker mest på er en tur som vi planlegger å legge ut på i mars, 2014. Vi må selvsagt se an været når det nærmer seg, men drømmen er å legge ut på skitur fra Hjerkinn til Lillehammer. Regner med å bruke rundt 10 dager på turen. Skal ha med pulk, to hunder og basere oss på å sove i telt og eventuelt på ubemannede hytter. Jeg ser selvfølgelig for meg knakende bra føre, snø som glitrer i sola og hunder som trekker og storkoser seg. Ikke sikkert det blir bare fryd og gammen på en sånn tur, så det er viktig at vi også ser for oss bakglatte ski, tunge oppoverbakker, piskende snø i ansiktet og råtten snø. Men er det ikke kontrastene som gjør turene så fine da? Jo, det syns jeg. Med god planlegging skal turen bli bra uansett og jeg gleder meg masse!

Jeg har flere turplaner på lur, men dem får dere vite mer om siden. Nå brenner det nemlig livlig i peisen her, hundene ligger å knasker på hvert sitt ben og det er dags for en ny episode av Broen.



Saga i Buvikmarka. Vi rakk å traske rundt i snøen før den smeltet helt bort et par dager senere.


Saga og jeg byttet på å surfe på nett. Da ingen av oss fikk tur måtte vi jo slå ihjel tiden med noe. Her sitter hun og ser på mjauende katter på YouTube.


Hele gjengen ble faktisk offer for min kjedsomhet. Fra venstre er det Vilma, Fargo, Nellie og Saga. Er de ikke søte?



God helg til alle syke og friske!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere