onsdag 13. november 2013

Dårlige nyheter..

I dag har jeg vært på Byåsen Dyrehospital med Saga. Hun har hatt vondt i bakbeinet i det siste og jeg tenkte det var best om en dyrlege tok en titt på det. Dyrlege Titti så med en gang at Saga hadde vondt. Akkurat som jeg hadde sett, så hun at Saga ikke la noe vekt på det høyre bakbeinet. Og ettersom hun ikke hadde brukt det beinet noe særlig, hadde hun mistet en del muskelmasse der. Titti kjente også at det var mye væske i det høyre kneet. Tyder på at det er en betennelse der.

I første omgang fikk vi betennelsesdempende som vi skal gi henne i et par uker. Vi satte også i gang med laserbehandlig, samme type som Fargo fikk. I tillegg til at vi nå angriper betennelsen fra alle hold, skal Saga holdes i ro.. Akkurat det jeg var redd for. Jeg har aldri møtt en hund med så mye energi, så dette blir en utfordring. Vi må til med hjernetrim. De får ut energi på den måten også.

Hvis Saga ikke blir bedre etter et par uker, skal vi tilbake å ta røntgen av henne. I verste fall blir det operasjon. Men hun skal blir frisk, koste hva det koste vil.

I morgen blir altså første dagen på evigheter at Saga skal ligge i ro en hel arbeidsdag, uten å få utløp for energien sin først. Heldigvis liker hun seg i buret sitt. Hun får som regel et bein å tygge på hver gang hun må ligge der litt, så buret er et bra sted, synes hun. Håper hun fortsetter å synes det. Selv drar jeg til Oslo i morgen, på en sminkejobb, men kommer hjem på kvelden igjen. Kjetil skal dra litt tidligere fra jobb, så hun slipper å ligge i over åtte timer..





Kryss fingrene for at Saga blir helt bra igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere