mandag 5. august 2013

God sommer!

Nå er det stille i huset. Bare Nellie, Fargo og jeg som er her. Kjetil tok med seg Vilma og Saga på fjellet sist fredag og kommer hjem igjen i morgen. Det er den andre fjellturen til Kjetil i sommer. Han var med broren sin og en kompis til Isteren for en ukes tid siden, og da hadde han med seg Nellie og Vilma. Vilma er kjempefin å ha med på tur, men vi var spente på hvordan det skulle gå med Nellie. De skulle sove i telt og padle kano. Det viste seg å ikke bli noen problemer i det hele tatt. Hundene storkoset seg og gikk som regel rundt uten bånd. De var på en liten øy, så det var ikke akkurat fare for at de skulle stikke av. Det blir garantert flere sånne turer i framtiden.

Mens Kjetil var på fisketur var jeg hjemme med Saga og Fargo. Jeg skulle nemlig i utdrikningslag den lørdagen. Det var kjempekoselig. Vi tok med oss mat og drikke, og dro ut til Munkholmen for å feire at Aina, min venninne og kollega, skal gifte seg i september. Solen stekte og regnet som var spådd kom ikke før vi var inne på fastlandet igjen. De andre jentene skulle videre, men jeg måtte hjem til hundene som skulle mates og luftes. Sånn er det å være hundeeier. Jeg begynner så smått å bli kjent med naboene rundt oss, og de er hyggelige alle sammen. Ser for meg at det skal gå an å spørre dem om hjelp til å lufte hundene hvis det blir krise. Det er dog ikke så ofte vi er ute på noe hver for oss, så vi klarer oss som regel.

Selv har jeg hatt besøk av to morsomme venninner denne helgen og vi har hatt det kjempegøy! Det var akkurat et sånt besøk jeg trengte. Vi har skravlet, drukket vin, vært på shopping, spist ute, sett på film, ledd masse, gått tur, vært på byen, svømt i et tjern og lagt reiseplaner for framtiden. Dette besøket, det gode været og alle fjellturene mine den siste tiden gjør at dette er den beste sommeren på veldig lenge. Kanskje den beste i hele mitt liv. Og i tillegg til alle opplevelsene er det er jo veldig deilig å være huseier om sommeren, og ikke minst hundeeier. Vi koser oss masse! Ferien min har dessuten akkurat begynt og nå håper jeg godværet fortsetter, hvis ikke får vi reise dit godværet befinner seg. Vi har altså ingen konkrete planer. Trondheim-Lillehammer skal vi i hvert fall ikke gå. Det er mye bedre å gå langt i fjellet. Helst Trollheimen, hvis jeg får velge.

Nå skal jeg vaske og rydde litt inne før jeg går ut i solen igjen. Nellie og Fargo ruller rundt der ute, og blir det for varmt så drar vi og bader. Bading er ikke noe jeg har vært så glad i, ettersom jeg ikke er så glad i vann, men har begynt å få sansen for det nå i det siste. Tror det var nakenbadet i Trollheimen som omvendte meg. Hehe..


God stemning på Munkholmen.


Good times med Hildur og Lillian.


Lillian er klar for fest!


I dag.



Hurra for sommerferie!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere