lørdag 10. august 2013

Fjellet kaller igjen!

Akkurat nå driver jeg og planlegger ny fjelltur. Jeg skal ha med meg Jacob på 12 år, som jeg er tante til, og en hund. Sikkert Saga. Det blir mest sannsynlig en tredagerstur med to overnattinger, og forhåpentligvis minst én topptur. På turene jeg har gått i sommer har jeg møtt en del barn som har gått nesten de samme turene som meg. De er sprekere og tåler mer enn vi tror, men det er uansett viktig å ta hensyn til alder og erfaring. Skulle man komme til å planlegge for rått så er det ingen hindring å forandre på planene underveis. Teltet kan man sette opp hvor som helst.

Jeg tenkte hele tiden at vi skulle til Trollheimen, men etter å ha studert litt kan det godt hende vi drar til Sylan i stedet for. Jeg legger en plan for begge stedene og så drar vi dit været ser ut til å være mest stabilt. Vi tåler litt regn, men jammen er det fantastisk hvis vi slipper! Dato er ikke fastslått enda, men jeg håper vi får dratt innen august er omme.

Ellers har det ikke skjedd mye i det siste. Det har vært noen late feriedager. Jeg verker etter å dra til fjells, og egentlig skulle vi dra i dag, men det blir utsatt en dag til på grunn av hagen. Vi må trimme den litt før vi drar.





Saga og jeg gleder oss til tur, Jacob!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere