lørdag 18. mai 2013

17. mai!

I går feiret vi 17. mai på vårt vis. Ingen bytur og ubehagelige klær, men med en runde i skogen etterfulgt av vafler, kaffe og is, med min gamle farfar som gjest. Det var strålende sol, opp til 26 grader i skyggen og hvitveisen sto på bordet. En liten kontrast til snøværet vi hadde på samme dag for noen år siden! Det var veldig koselig og utrolig hyggelig at farfar orket å komme. Nå håper vi at han ser frem til å komme og prøve den nye grillen vår så snart vi får den. Kjetil bestilte en på nett før helgen, så det er nok ikke mange dagene før den er her. Etter noen timer med skravling og høyt kaloriinntak, kjørte Kjetil farfar hjem igjen. Så gikk vi jammen meg skogsrunden en gang til før vi ryddet opp, tok inn flagget og gikk og la oss. En veldig bra dag var det.

Dette blir også en bra dag! Det er like varmt som i går og solen skinner. Jeg startet med å sykle Buvika-Trondheim, og det brukte jeg 1 time og 17 minutter på. Jeg var et øyeblikk i min egen verden der jeg tråkket og peste, da det kom en illsint syklist i mot meg. Han var ikke sen med å lire av seg diverse gloser, men jeg syklet faktisk på hans side av veien, så glosene var ikke helt ufortjente. Heldigvis fikk jeg denne lærdommen på en lang og rett strekke, og ingen tok skade av hendelsen. Ikke humøret mitt heller, men muligens hans. Jeg tråkket videre og ble ganske sliten. Det er den sabla kondisjonen jeg driver å jobber med som kommer i veien. Jeg skulle jo begynne å jogge en gang i uka, men nå har jeg endt opp med joggeforbud. Jeg jogget nemlig 6 turer på samme uke, og det resulterte i et vondt lår. Utrolig typisk meg å bare kjøre på og overdrive på den måten, men jeg lærte igjen og skal ta det litt piano med løpingen fra nå av.


Hvitveis og pippipper.


At jeg ikke klarte å knipse et fint bilde av Kjetil mens dressen og bunadslipset fortsatt var på..


Håper alle hadde en fin dag i går!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere