tirsdag 23. april 2013

Tur meg her og tur meg der..

I dag la jeg og Saga ruta langs Nidelva. Første gang i år uten snø eller is. Det var helt klart mye bedre enn å gå langs veien, og jeg fikk skikkelig vårstemning! Det er betraktelig lettere å komme seg opp om morgenen nå, og jeg er fornøyd med antall kilometer de to siste månedene. I mars ble det 287 kilometer, og så langt i april har jeg gått 273 kilometer. Flesteparten av de kilometerne har blitt sanket inn på vanlig turgåing, men også en del på ski, og noen få på jogging og sykkel. Har alltid på Endomondo, og liker å følge med på hvor langt jeg går, men i det siste har Endomondo blitt Endomongo, og vært litt unøyaktig når det kommer til distanse. Den viser både for mange og for få kilometer på ruta som jeg går nesten hver dag. Dermed tror jeg ikke kilometerantallet for mars og april 100% korrekt, men jeg vet ikke sikkert. Min beste måned var september i fjor da jeg gikk 366 kilometer, og da var Endomondo stabil, så vidt jeg vet.

Jeg tenker mye på neste år og planen vår om å gå Norge på langs med alle fire hundene. Det er ikke 100% sikkert at vi går, men det er i hvert fall 100% sikkert at vi skal prøve å få det til! Legge opp rute og planlegge hvor vi skal sende ut matrasjoner til hundene, som vi plukker opp underveis, er de to viktigste tingene i planleggingen, men for å i det hele tatt få til turen må vi sørge for å ha nok penger spart opp sånn at det faktisk lar seg gjøre å være borte fra jobb i fire måneder. Det er opp til oss, men vi har jo et hus og pusse opp og, og det er veldig fristende å bruke alle pengene på det..

I år går ferden fra Trondheim til Lillehammer igjen. Vi vil se hvordan det er å gå langt med fire hunder, og vi vil at flokken skal bli mer sammensveiset. Ruta kommer til å bli lagt opp litt anderledes i år, fordi vi vil gå mer på fjellet enn vi gjorde i 2011. Vi håper på masse fint vær, men setter pris på et par regnskurer også, for erfaringens skyld.

Til helgen er det uvisst om vi drar til Dalsbygda eller ei. Det er veldig fristende! Tror nemlig at det fortsatt er mulig å gå på ski der, og værvarselet ser bra ut.. Vi må tygge litt på saken.


Fargo, Nellie, Saga og Vilma på vift.


Ha en fin tirsdag! Det skal jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere