fredag 3. august 2012

Husjakt..

Etter to uker med flott ferie har jeg jobbet masse. Fint med litt hverdag igjen. Jeg må si at jeg faktisk liker rutinene mine, men gleder meg såklart til ferie neste uke. Vi skal til Lillehammer en tur. Planen var å dra en tur til Jotunheimen og bestige et par topper, men uansett hvor mye jeg vil, så er ikke været med oss. Det er spådd masse regn. Dessverre. Hvis jeg først skal opp på Galdhøpiggen og Besseggen vil jeg gjerne ha blå himmel og knallbra utsikt, så det får vente. Tipper vi får en helg med godvær i løpet av høsten hvor vi kan dra!

Ellers har vi begynt å se etter hus eller tomt! Det er utrolig spennende og man må ha tålmodighet.. Det er fryktelig dyrt i og rundt Trondheim. Vi vil heldigvis bo litt utenfor byen uansett, så det hjelper på. Hvis vi finner en stor og fin tomt som ikke ligger midt i en klase med andre hus, så bygger vi veldig gjerne, selv om det tar litt tid. Verdt å vente på! Men hvis den rette tomten ikke dukker opp kjøper vi heller et hus med stor nok hage til at vi kan ha stor hundegård.

Mitt drømmehus:

- Stort og hvitt
- Svart, gjerne litt spisst tak
- Trenger kun kosmetisk oppussing
- Hage på minst to mål
- Høyt gjerde rundt hele tomta så hundene kan løpe fritt
- Maks 1,5 mil til jobben min, så jeg kan gå
- Bussholdeplass rett rundt hjørnet med god bussforbindelse
- God avstand til naboer


Skal nok noe til for å få innfridd alt det der, men så lenge vi finner et bra hus eller minst ett mål med tomt i grei avstand til byen, så kan man gjøre det beste ut av det man har råd til. Heldigvis har jeg og Kjetil veldig lik smak, så sånn sett skal vi klare å bli enige. 

So long!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere