tirsdag 5. juni 2012

Jeg lever!

Lenge siden jeg har blogget nå. Var i London. Kjøpte meg forbausende lite. Det skulle være en shoppingtur, men når det bare er neonfarger og pasteller i butikkene, så føler jeg nesten at jeg får prøve igjen til høsten. Eneste jeg kom hjem med var en bukse med zebraprint og en grønn militæraktig jakke. Litt småtterier også, selvfølgelig, og ikke minst en ordentlig forkjølelse. Vi hadde utrolig flaks med været! Det var sol og sommertemperatur hele tiden. Hotellet var vi spente på, for det bestillte jeg ut i fra lav pris og beliggenhet. Det var helt supert! Bare 5 minutters gange fra Victoria Station hvor det går både buss, tog og underground. Vi var smarte og kjøpte oss Oyster Card med en gang vi kom til London. Det er et elektronisk kort som man kan bruke på buss, tog og underground og reise så mye man vil hver dag. Ellers hadde hotellet god service, air condition, rent og fint bad, gode senger og vannkoker. Jeg pleier å ha med meg pulverkaffe på sånne turer, men ettersom kaffebarene lå rett rundt hjørnet sparte jeg pulveret til en senere anleding. Av de kjente kaffebarene var det var Starbucks som lå nærmest hotellet, men jeg fant ut at en kjede som heter Costa har mye bedre kaffe enn Starbucks! Starbucks får egentlig ikke så mye skryt for den svarte kaffen sin, men det er jo Frappen jeg går dit for, og det ble en på meg til slutt. Ettersom jeg fokuserer veldig på å spise sunt for tiden ville jeg liksom ikke dra til London og ta helt av heller. Ettersom hotellet ikke hadde heis og vi hadde rom helt på toppen kunne jeg i hvert fall unne meg en. Den var god. Merkelig nok ikke så god som før jeg ble hekta på Ben & Jerry's. Skal jeg ha noe usunt nå, så skal det være is fra Ben & Jerry's med masse smak! Vi spiser det fortsatt hver søndag. Ukas høydepunkt! Hehe..

Deilig å komme seg litt bort fra hverdagen, men som alltid er hjemme best! Savnet Kjetil og dyra masse, og nå gleder jeg meg til turen vi skal ha sammen i sommer hvor vi tar bilen og kjører nordover!


Her er noen glimt fra London:

 Inngangen til hotellet. Best Western Victoria Palace.

Utsikten fra rommet, med London Eye så vidt synlig i horisonten. Vi gikk dit på et par timer, men tror vi kunne valgt en kortere vei også, hvis vi var bedre kjent.

Snart skal vi opp i hjulet, som skikkelige turister!

 Jeg poserer!

Knakende bra utsikt!
 

Utsikt til blant annet Big Ben, fra London Eye.
  

Mer utsikt fra hjulet.

Obligatorisk.

Må jo innom Camden når man er i London!

Det er barter på alt i alle butikker! Er det trønderne som tar over verden? Her er det et par solbriller med bart på som jeg helt klart kommer til å bruke masse i tiden som kommer. Eller ikke. Godt kjøp?

Vi ville gjøre en turistaktig ting til, så da dro vi til London Aquarium. Litt blanda følelse. Artig med dyr, men jeg er sikker på at de ikke har det beste livet der de er..

 Snart hjemme igjen, Kjetil!


Takk for turen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere