mandag 7. november 2011

Hundepasserier..

Vurderte en stund om jeg skulle skrive om dette på bloggen eller ei, men jeg kjører på. I utgangspunktet så liker jeg ikke å skrive sånne negative omtaler, men jeg vet at det er flere med hund som leser bloggen min, så jeg ser på dette som nyttig informasjon til dere.

Det dreier seg om pass av hund. Jeg og Kjetil skal nemlig til Oslo en svipp denne uken, for å få med oss en konsert. Det er ikke så enkelt å få noen til å passe to huskyer, og særlig siden vi ikke har så mange kjente her i byen er det ekstra vanskelig. Det ender som regel opp med at vi ikke gjør denne typen ting sammen, men heller hver for oss. Kun for en natt borte må det da gå an å sette bort hundene, tenkte vi, og startet letingen etter en passende kennel. Jeg har verken bra eller dårlige erfaringer med kennel fra før, fordi vi aldri har brukt kennel.

Jeg snuste rundt på nettet. Tok de omtalene jeg fant om de forskjellige stedene med en klype salt, ettersom vi alle har forskjellige forventninger til service, og fordi vi har forskjellig syn på hva som er bra og dårlig. Vi bestemte oss til slutt for Charlottes Hundepass, selv om det var litt dyrere. Jeg ringte, fikk ikke svar, men da jeg snakket med selve Charlotte fikk hun rett dame til å ringe meg opp igjen. Kjempehyggelig dame og jeg følte at jeg kunne senke skuldrene litt. Hun sendte meg dokumenter på mail som jeg skrev under på og sendte i retur. Så sendte jeg en mail hvor jeg spurte om hvor sikkert det var at hun kom til å finne noen som kunne passe hundene og om jeg skulle se etter andre alternativer ved siden av. Charlottes Hundepass er nemlig ikke en kennel, men bruker flere private familier som passer hundene, så hundene kan være i et hjemmemiljø istedenfor på kennel. Det viktigste for meg var at Fargo og Vilma skulle bli passet sammen, ikke hver for seg. Jeg fikk ikke svar på mailen. Jeg har nå sendt 3 mailer og ikke fått noen respons. Første mailen sendte jeg for 13 dager siden!  Bra jeg begynte å planlegge i god tid, sånn at jeg faktisk hadde tid til å bruke flere dager på å ikke komme noen vei med Charlottes Hundepass, før jeg ordnet det på egenhånd! Nei, hvis du liker å ha kontroll på tingene og bryr deg om hunden din, så vil jeg nok anbefale deg å se etter noen andre som kan passe den. For meg er dette dypt useriøst og de 500 kronene de skulle ha i depositum før de satte i gang å lete etter pass til hundene, de ser jeg nok aldri igjen. For 500 kroner bør det inngå en viss komunikasjon. Makan.


Nei, jeg liker ikke å være negativ, men når du betaler noen for å gjøre jobben sin, så har man rett til å ha visse forventninger.

Takket være en god vennine blir det konsert og Oslotur på oss uansett!


Fine bilder av fine Fargo.



1 kommentar:

  1. Man hører negativ omtale om det å sette bort hunden enten på kennel eller andre steder veldig ofte. Jeg tipper det er flere bra, men når det vanlige er dårlige erfaringer med denslags blir man veldig skeptisk. Det er uten tvil mye vanskeligere å reise bort når man har dyr. Jeg tror ikke hadde klart å slappe av på en tur om ikke dyrene var hos noen jeg kjenner godt og vet akkurat hvordan de kommer til å få det. Kunne man bare tatt de med...;)

    SvarSlett

Følgere